مارس 19, 2024

نحوه اخذ دلار دانشجویی

نامه معرفي به بانک برای دریافت ارز دولتی چیست؟
نامه ای است که در آن درج شده، شما به عنوان دانشجوي مورد تایید وزارت براي بازه مشخصي از تحصيلتان می توانید ارز دولتی از بانک دریافت نمایید. یعنی وزارت علوم گواهي اشتغال به تحصیل شما را تایید می کند و قید می کند که شما براي بازه چند ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید. بطور مثال اگر در گواهي اشتغال به تحصيل ترم جاری شما که به تاييد نمایندگی ایران در کشور محل تحصیلتان رسیده، قید شود شما در ترم جاري به مدت ۴ ماه اشتغال به تحصيل دارید، شما پس از تاييديه این وزارت، با در دست داشتن نامه معرفي به بانک که این اداره در اختیار شما قرار می دهد، پس از مراجعه به بانک مورد نظرتان که تسهیلات ارزی در اختیار عموم قرار می دهد، به اندازه بازه ۴ ماهه می توانید ارز دولتی دریافت نمایید. 

مراحل انجام کار چيست؟
دوست عزیز اگر متقاضي دریافت نامه معرفی به بانک برای دریافت ارز دولتی هستید. مراحل زیر را می بایست انجام دهید 

۱. ثبت نام در سامانه نشا و تشکيل پرونده
گام نخست برای شما تشکيل پرونده در سایت نشا می باشد. شما می توانید بصورت الکترونيکي ثبت نام را صورت دهید. برای ثبت نام شما می توانید وارد سایت http://nesha.msrt.gov.ir شوید و از لینک ثبت نام که در بالاي صفحه مشاهده می کنید استفاده نماييد پس از ثبت نام در سایت نشا، شماره پرونده، نام کاربري و گذرواژه حساب کاربری در اختیارتان قرار خواهد گرفت. به خاطر سپردن این موارد بسیار اهمیت دارد. 

۲. ورود به سامانه نشا و پروفايل شخصي خود و ثبت درخواست نامه معرفي به بانک
پس از تشکيل پرونده و دریافت نام کاربري و گذرواژه، شما می توانید از طريق لینک ورود به سامانه نشا، وارد پروفايل شخصي خود شوید. بنابرین پس از ورود به سامانه، از منوي مدیریت درخواست ها، گزینه ثبت درخواست نامه بانک را انتخاب کرده و فرم مربوط به آن را به دقت پر نماييد. برای تسهيل در دریافت نامه مورد نظر، موسساتی در سراسر کشور انتخاب شده اند. بنابرین نیازي به حضور در این اداره نمی باشد وشما می توانید نزدیک ترین موسسه را انتخاب نمایید. از طرفي شما می بایست تاريخ مطلوب خود را برای دریافت نامه، در آن فرم انتخاب نمایید تا پس از تایید درخواستتان در آن تاريخ به موسسه انتخابي خود مراجعه نماييد. پس از ثبت درخواست، شما درخواست خود را در لیست درخواست ها خواهید دید که در وضعیت انتظار قرار گرفته است. 

۳. منتظر بمانيد تا کارشناسان نظر خود را در مورد درخواست شما ارايه دهند
پس از ثبت درخواست و قبل از تاريخ انتخابی شما، درخواست شما مورد بررسی قرار خواهد گرفت و از طريق ایميل یا همان لیست درخواست ها، به شما نتيجه بررسی اطلاع داده خواهد شد. اگر درخواست شما مورد تایید قرار گرفته باشد که در تاريخ انتخابی خود می توانید به موسسه انتخابی خود مراجعه نمایید و نامه خود را دریافت نمایید. ولی اگر به هر دلیلی درخواست شما مورد تایید قرار نگرفت، شما می بایست نسبت به ویرایش و رفع خظاي قید شده اقدام نمایید. 

۴. قبل از مراجعه به موسسه در تاريخ مقرر؛ مبلغ مشخصی را برای دریافت تسهیلات ارزی؛ می بایست واریز نمایید
بنا بر دستورالعمل ابلاغ شده به این اداره، متقاضيان محترم بايستي مبلغ 30 هزار تومان به شماره حساب 2172019006002 – بانك ملي ايران شعبه فردوسي بنام سازمان امور دانشجويان(کد 137 ، واريز و هنگام مراجعه براي دريافت نامه به همراه داشته باشد. 

۵. خيلی مهم: به اخبار سایت مرتبا مراجعه نماييد
به این دلیل که تنها پل ارتباطی و اطلاع رساني ما با شما همین سامانه نشا می باشد. لذا اگر به هر دلیلي، تغييری در روند رسیدگی به درخواست هاي شما عزیزان رخ دهد. ما از طریق بخش اخبار کوتاه سایت آن را به شما اطلاع خواهیم داد. بطور مثال اگر آدرس موسسه تغییر نماید یا … ما به شما از طریق اخبار کوتاه سامانه خبر خواهیم داد. لذا تا قبل از مراجعه به موسسه از آخرین اخبار سایت آگاهي لازم را کسب نمایید. 

۶. براي دریافت نامه معرفی به بانک، نیازي به حضور دانشجو در موسسه نمی باشد
دوست عزيز، حضور شما برای دریافت نامه بانک از موسسه انتخابي خود، الزامی نمی باشد. بلکه یکی از اقوام نزدیک مانند پدر، مادر، برادر، خواهر یا موکل شما می تواند با در دست داشتن مدرک شناسايي معتبر، همراه با اصل گواهي اشتغال به تحصيل شما، به موسسه مراجعه کرده و نامه شما را دریافت نمايد

 

 

دیدگاهتان را بنویسید